Warning: get_current_user() has been disabled for security reasons in /home/drsarhad/public_html/wp-content/plugins/wp-letsencrypt-ssl/freemius/includes/class-fs-logger.php on line 89
بستن لوله های رحم | بستن لوله ها | جراح و متخصص زنان و زایمان | دکتر مریم سرحدی

بستن لوله های رحم

یکی از روش های رایج برای پیشگیری از بارداری ، بستن لوله های رحم است که روشی تقریباً قطعی و دائمی بوده و خانم های بسیار زیادی برای انجام آن اقدام می نمایند.

جراحی بستن لوله های رحم چگونه است؟

لوله های فالوپی اندام های تولید مثل زنانه می باشند که موجب اتصال رحم و تخمدان به هم می گردند.

چنانچه در دوران تخمک گذاری ، اسپرم با تخمک لقاح پیدا نمایند برای لانه گزینی از طریق لوله به سمت رحم حرکت می کنند.

در صورت مسدود شدن لوله فالوپی مسیر تخمک بارور شده و عبور اسپرم به منظور رسیدن به تخمک نیز انسداد می یابد.

در جراحی بستن لوله ها، لوله رحم توسط تکنیک های مخصوص بریده شده و پزشک دو سر آن را بخیه زده یا می سوزاند به شکلی که اسپرم دیگر امکان عبور از آن را نداشته باشد.

بستن لوله های رحم

عوارض بستن لوله ها

فرد معمولاً با صلاحدید پزشک چند ساعت بعد از انجام عمل مورد نظر مرخص شده و ممکن است نشانه های زیر را احساس کند که طبیعی بوده و پس از مدت زمان اندکی برطرف خواهد شد:

• نفخ
  • بی انرژی و بی حال بودن
  • دلپیچه یا درد درون شکم
  • درد شانه ها

پزشک برای کاهش درد ناشی از جراحی بستن لوله ها مسکن هایی را برای تان تجویز می کند که در صورت احساس درد فقط مجاز به مصرف آن ها هستید، زیرا مصرف برخی مسکن ها بدون اجازه پزشک ممکن است موجب خونریزی گردد.

مزایای بستن لوله های رحم چیست؟

انجام این روش جراحی با مزایایی برای شما همراه است که عبارتنداز:

• دوران نقاهت آن ساده و کوتاه می باشد.
  • موجب کاهش احتمال خطر ابتلا به سرطان تخمدان می شود.
  • اختلالی در فعالیت و میل جنسی ایجاد نمی نماید.
  • مقرون به صرفه بوده و با هزینه های گزاف همراه نیست.
  • فرد بعد از انجام این روش احساس آزادی و لذت بیشتری را تجربه خواهد نمود زیرا از رعایت و انجام راه های کنترل بارداری رهایی خواهد یافت.

آیا احتمال بارداری پس از بستن لوله های رحم وجود دارد؟

همانطور که گفتیم این روش دائمی و قطعی بوده و امکان بارداری بعد از آن ناممکن و در حد صفر است.

البته در برخی موارد بسیار نادر ممکن است فرد دچار بارداری خارج از رحم شود که بسیار خطرناک می باشد.

آیا بستن لوله بر روند قاعدگی اثرگذار است؟

با اینکه انجام این جراحی موجب ایجاد تغییر در هورمون های فرد نخواهد شد ولی پس از بستن لوله ها امکان تغییر در طول مدت قاعدگی، زمان پریودی و میزان ترشحات وجود دارد که در صورت مشاهده این علائم لازم است تا پزشک تان را در جریان بگذارید.

Call Now Buttonتماس با دکتر